Hoe gaat het nu met Sarah

Het gaat goed, maar zeker niet vanzelf. Ik merk dat ik ongeduldig ben. Ik zou het liefst nu al met een bikini-ready-body rond willen lopen. Dat slaat natuurlijk nergens op als je nog maar krap 3 weken bezig bent.

De waarheid is dat wanneer je een strikt dieet volgt je waarschijnlijk sneller resultaat ziet. Vaak was ik na 3 weken al minstens 4 kilo afgevallen. Ik weet nu niet precies hoeveel ik afgevallen ben, maar het voelt in ieder geval niet als 4 kilo. Ik moet onthouden dat het er niet omgaat hoeveel kilo ik verlies in een aantal weken, maar dat ik een nieuwe actieve levensstijl aan meet die ik voor altijd vol kan houden.

Wat ik heel prettig vind is dat de nadruk ligt op bewegen en niet op eten. Ik kan meer genieten van m’n eten omdat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik iets ‘verkeerds’ eet. Omdat er geen verboden voedingsmiddelen zijn heb ik ook minder de behoefte om te zondigen. En heb ik echt een keer ergens trek in dan kan ik dat gewoon eten. Belangrijk is dan om te bedenken dat wanneer je trek hebt in een koekje, je gewoon een koekje kan eten en dat niet gelijk het hele pak op hoeft. Dat lukt nog niet altijd, maar elke keer dat het wel lukt is weer een overwinning.

Morgen staat er een YouTube filmpje op het programma. Hoewel ik graag buiten sport is het ook wel eens lekker om gewoon even binnen wat te doen. Zeker als het zo waait en regent als het vandaag heeft gedaan. Iedereen die meedoet met heb bewegingsschema: Succes morgen!

 

Plaats een reactie