Bewegingsschema’s

Op deze pagina kan je de bewegingsschema’s vinden die horen bij de 3 verschillende stappen van Actileven.

Stap 1 het basisbewegingsschema. Dit schema zorgt ervoor dat jij in ieder geval elke dag 30 minuten beweegt. Dit heeft nog niks met sporten te maken, maar gewoon om te zorgen dat dagelijkse beweging onderdeel is van je dagelijkse bezigheden. Zorg dat je in ieder geval 3 weken lang dit schema volgt voordat je doorgaat naar stap 2.

Stap 2 heeft elke week een ander bewegingsschema. Het zijn lichte bewegingsopdrachten die ervoor zorgen dat jij per dag nog eens een extra 30 minuten beweegt. Volg deze stap net zo lang tot je het gevoel hebt dat je klaar bent voor stap 3.

Bij stap 3 ga je een sport uitzoeken die bij je past. Ondertussen heb je al een aardige basisconditie en is het tijd om je ongeveer 3 keer in de week echt in het zweet te gaan werken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s