Lange langzame duurloop

Zondag. De dag van de lange langzame duurloop. Heerlijk vind ik zulke trainingen. Ontspannen genieten van de mooie omgeving en met het heerlijke zonnetje is het dubbel genieten.

Ik vertrok vanochtend rond 10.00 uur voor een training van 80 minuten. Ik zou m’n normale zondagse rondje uit moeten breiden om goed uit te komen met de tijd. Ik was van plan een flinke extra lus te maken om het fort Wiericke Schans.

Toen ik via het Limespark bij het fort aankwam zag ik op m’n horloge dat ik te optimistisch was geweest. Ik was al ruim 40 minuten onderweg en zou nog aan die extra lus moeten beginnen. De oorspronkelijke route, dus maar uit m’n hoofd gezet en dezelfde weg terug gelopen. Dit was trouwens geen straf, want ik liep op één van de mooiste plekjes in Bodegraven.

Op m’n  route lagen twee veeroosters. Ik heb altijd moeite hier normaal overheen te lopen. Met een soort rare huppel loop ik over de veeroosters heen en kijk om me heen of er koeien in de buurt zijn die zich aan mijn aanwezigheid zouden kunnen storen. Ik heb hier wel eens een keer gelopen toen de hele kudde op het fietspad lag en ik gedwongen was een flinke omtrekkende beweging te maken dwars door het weiland en de koeienvlaaien. Vandaag staat er één koe in de verte. Het is bijna een trieste aanblik, deze forse dame in haar eentje in de wei. Tevreden herkauwend kijkt ze me na, zo eenzaam zal ze dus wel niet zijn.

Uiteindelijk kom ik weer aan in het Limespark en loop via de wijk broekvelden weer naar huis. Na 1 uur en 26 minuten sta ik weer voor m’n voordeur. Snel onder de douche en dan op visite bij m’n ouders.

Nu even een tip voor de vrouwelijke lopers onder ons. Wanneer je een pittige training erop hebt zitten is het niet aan te raden direct daarna op hakken te gaan lopen, zoals ik vandaag dus deed. Na de training verkorten je spieren zich, met als gevolgd dat ik nu m’n hielen amper plat op de grond krijg ( au, au, au, stijve spieren). Verder voelen de benen nog prima. Dinsdag staat de volgende training op het programma. Verslag daarvan zal weer op de site verschijnen. Hieronder nog even de statistieken van deze training.

kaart training 27 september

Groetjes Sarah

 

Geef een reactie

