Hardlopen met Guus

Vandaag is het zaterdag 26 september 2015. Een mooie dag want de zon schijnt volop. In de namiddag ga ik met mijn trouwe viervoeter Guus een rondje Limespark lopen. Guus is inmiddels gewend aan dit rondje en hij mag altijd van mij even los lopen in het park. Als we de deur uitgaan merk ik dat Guus er zin in heeft. Na een snelle korte oversteek { zebrapad } kunnen we recht uit gaan. In het begin is het nog wel opletten want niet alle honden zitten vast aan een riem…

Wanneer ik zo samen met Guus loop kan ik echt van hem genieten. Het plezier wat wij samen hebben is geweldig. Door af en toe Guus aan te sporen kan hij zelfs nog een tempo sneller pakken. Geweldig! Terwijl wij onderweg zijn halen we nog twee fietsers in. Ik roep nog iets in de zin van “ niet schrikken hoor”. Vervolgens worden wij lachend begroet. Dat geeft de burger moet. Eenmaal op de helft keren we weer. Okee, nu is het wind tegen, maar daar helpt Guus mij wel mee. Als we eenmaal richting het spoor weer zijn moet ik Guus nog een paar keer aansporen tot het einde. Uiteindelijk komen we voldaan  weer terug, thuis!

Groeten Danny

Geef een reactie

