Hardlooptraining donderdag 24 september

Op deze donderdagochtend trok ik weer de loopschoenen aan om te gaan trainen. Ik koos ervoor om 7 kilometer op marathon tempo te lopen. Dit is voor mij iets boven 4:00 min/km. Na het ontbijt ging ik dan een van mijn vaste rondes aandoen. Na een kilometer kon ik een vast tempo vinden en dit goed doortrekken. Tijdens het lopen probeer ik in zowel hoofd als lichaam te ontspannen. Dit helpt mij om niet met de tijd bezig te zijn maar meer te genieten van het bewegen zelf. Onderweg kom ik van alles tegen; een koe in de wei, een hond op een erf, andere lopers, een gemaal. Ik geniet van het buiten zijn. Wanneer ik puur op mijn techniek let, ben ik niet zo bezig met de tijd die gehaald moet worden. Een gevoel dat goed bij mij past. Tijdens het lopen is het ook van belang dat ik me concentreer op een verpunt en een korte pass hanteer. Eenmaal een marathon tempo lopen is verslavend en mooi tegelijk. Lopen is voor mij een kwestie van aftellen en niet andersom. Als ik bijna thuis ben probeer ik altijd nog de laatste honderden meters te versnellen voor een positieve prikkel. Yes, het is weer gelukt, de douche is opnieuw de beloning. Tot de volgende keer!

Groeten Danny

Geef een reactie

