Hardloopverslag zaterdag 6 juni 2015

Precies om 10:25 uur vertrek ik vandaag voor een heerlijke hardlooptraining. De zon schijnt namelijk volop. Het is nog niet het warmste gedeelte van de dag dus vandaar dat ik voor de ochtend kies. Ik heb van tevoren een route bepaald  die ik wil lopen. Ook mijn tempo deel ik in; ik probeer steeds het tempo iets te verhogen en vast te houden. Ik loop vanuit huis eerst een recht stuk weg af waar een hardloopkennis mij herkend en gelijk brult van: “ doorlopen he Binnendijk”. Ik lach daarom, steek mijn hand op, maar laat me niet gek maken. Eenmaal die lange weg, de zogenaamde Goudsweg, afgelopen te hebben, keer ik naar rechts waar ik geniet van een mooie omgeving. Vele boerderijen die ik langs loop, het geeft me energie en een bepaalde rust. Deze weg ken ik ook goed en eenmaal aan het einde is het de weg terug richting huis volgen. Intussen heb ik het al aardig warm, maar ja gezond bezig zijn is belangrijk. De laatste kilometer is in zicht en ik zet nog een sprint in. Zo kom ik voldaan thuis en staat er een verfrissende douche op mij te wachten.

Tot de volgende keer!

Sportieve groeten Danny Binnendijk

Plaats een reactie