Het weegmoment

Het is weer tijd voor mijn mentale weegmoment. Ik zit de laatste weken goed en strakker in m’n vel. Dat merk ik doordat ik meer energie heb en omdat mijn broekriem elke keer weer een gaatje strakker kan.

Ik heb nu een aantal weken trouw de schema’s van Danny gevolgd en ik voelde dat ik klaar was voor een extra uitdaging. Vooral van het wandelen genoot ik tijdens het volgen van de schema’s, dus vond Danny het een logische stap om tijdens het wandelen een aantal minuten te hardlopen voor de extra uitdaging.

Daar ben ik vorige week mee begonnen. Mijn schema zag er als volgt uit.

Di: 35 minuten wandelen met daarin 5 x 2 minuten hardlopen

Do: 40 minuten wandelen met daarin 5 x 2 minuten hardlopen

Zo: 60 minuten wandelen met daarin 5 x 2 minuten hardlopen

In de dagen daartussen volg ik het gewone schema. Het bevalt me erg goed. Ik heb jaren geleden ook veel hardgelopen en het is mijn favoriete sport. Helaas ben ik erg blessure gevoelig. Daar heeft Danny goed rekening mee gehouden, dus ik ga heel langzaam opbouwen. Heel blijven is het devies.

Voor komende week ziet mijn schema er als volgt uit:

Di: 35 minuten wandelen met daarin 5 x 2 minuten hardlopen

Do: 40 minuten wandelen met daarin 4 x 3 minuten hardlopen

Zo: 60 minuten wandelen met daarin 5 x 2 minuten hardlopen

Zoals ik al eerder zei is de opbouw heel langzaam, maar voor mij is dat heel belangrijk omdat ik niet wil dat mijn oude blessure weer op gaat spelen.

Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Ik heb in ieder geval al zin in mijn training morgen. Wie doet er mee?

Groetjes Sarah

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s